понеделник, ноември 20, 2006

Първи признаци на евроинтеграция

С издаване/удължаване на виза за Германия да си нямаш работа. Не е истина какви документи искат да им представиш, а след историите на Ясински (Австрия, Германия - все там, хах) за чуто и видяно в чакалнята на Auslandsamt-а едва ли мога да си представя нещо по-неприятно. Е, мога, ама то вече на нищо няма да прилича.

Днес отидох да подам молба за удължаване на моята. Когато ходих в началото на октомври, ми казаха, че имам още време - да съм дойдел ей сега някъде, носейки следното: задграничен паспорт, удостоверение за здравна застраховка, извлечения от банковата сметка за последните три месеца, снимка за документи, свидетелство, че съм студент. И 30 евро.

Не мога да преценя промяната в окончателността на решението за присъединяването ни към ЕС оттогава, но когато днес Herr Rehm отвори паспорта ми, директно ми връчи един жълт лист, който успях да попълня на не повече от 30%, преди да го дръпне пак и ухилен да ми пожелае приятен ден.

Удължаването ще бъде формално. Изрично бях уверен, че няма да имам проблеми при прибирането си преди Нова година. След това виза просто няма да ми трябва.

Наядох се като прасе по тоя случай :8)

5 коментара:

  1. Без визи от 1-ви ли ве? Ако е тъй - ми кеф. :).

    ОтговорИзтриване
  2. Без проблем, ли??? Интеграция??? Мен ме върнаха от Auslandsamt-a, защото съм нямала някаква си бележка, въпреки че имах две, които да показват, че съм по обмен тук. Попаднал си на готин служител - да не ти попарвам радостта;-)

    ОтговорИзтриване
  3. Абе чувал съм и аз кофти сценарии, ама моите засега съвсем благо го раздават ;-)
    Симпатична ваза btw.

    ОтговорИзтриване
  4. Анонимен2/12/06 02:24

    хах, без визи от 1ви.. и къде го дават така?!? на мен пък точно сега ми направиха проблем за визата и се заинатиха от ausländeramt и не щат да я продължават :/ ей така на, въпреки че имам всичко.. вече ме мотаят един месец с тая история.

    гадове

    ОтговорИзтриване